fredag den 28. oktober 2016

Debat


Efter at Ph.d.-afhandlingen er blevet sendt rundt til landbrugets organisationer, medier, skoler samt diverse aktører i og omkring erhvervet, som jeg har haft lejlighed til at tale med i løbet af undersøgelsen, blev jeg kontaktet af Landbrugsavisen med henblik på at skrive et debat-indlæg.

Da det kun måtte være på 4400 tegn inklusive mellemrum, måtte jeg vælge min ord med omhu, og sætte fokus på en problemstilling, som jeg forestiller mig erhvervet umiddelbart er lydhøre overfor.

Det er trykt i dagens papir-udgave af avisen, men kan også læses via følgende link.

Økologernes avis Økologi&Erhverv foretrak at høre om resultaterne i et telefon interview, det blev til en forsidehistorie, som du kan læse her.

Flere andre har læst eller skimmet afhandlingen og sendt mig deres kommentarer på mail, der bliver forhåbentligt lejlighed til på et senere tidspunkt at tage nogle af disse bemærkninger op til diskussion her på bloggen.

Man kan selvfølgelig også læse afhandlingen selv - eller de dele af den der forekommer relevant, den kan rekvireres via forfatterens kontakt-info her til venstre.
En læsevejledning: Det er i afsnittet Sammenfatning (s.242-258) at pointer og erfaringer bliver opsummeret, samlet og anvendt til at perspektivere de udfordringer og de potentialer, materialet kan danne grundlag for at sige noget om.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar